Jablkovo-orechová štrúdla

9:00

Priznám sa, že ja mám najradšej tie klasické rokmi overené recepty, ktoré sa už stali klasikou, čo nikdy nesklame. Hoci sú to pre všetkých veľmi známe jedlá, málokto sa do nich odváži pustiť, pretože taký dobrý kysnutý koláč či strúdľu..no povedzme si, že tie babky to vedia najlepšie. Ja som tento recept "obkukala" od mojej babky, takže som malá istú výhodu pri pečení, no zistila som, že prax získam len pečením a pečením a preto, skúšajte! Určite sa podarí.


Ingrediencie (2 štrúdle):

300g hladkej múky
1 dcl oleja
1 dcl vody  
1 polievkovú lyžicu octu
500g nastrúhaných jabĺk
200g pomletých vlašských orechov
50g kryštálového cukru 
1 balíček škoricového cukru
na potretie štrúdle olej a vajíčko

Postup:

Múku, olej, vodu a ocot zmiešame a dobre vymiesime v miske tak, aby sa cesto nelepilo na ruky. Potom cesto zoberieme do ruky a búchame ním o stôl. Časť cesta držíme a druhú časť buchneme o dosku. Takto ho búchame aspoň 5 minút, čím cestu dodáme správnu vláčnosť. Nakoniec ho necháme odležať asi 15 minút a medzitým si pripravíme ingrediencie do plnky.
Pripravíme si väčšiu dosku, ktorú jemne pomúčime. Cesto rozdelíme na dve časti a začneme vaľkať. Ak sa cesto na valček lepí, posypeme ho jemne múkou, ale naozaj len nevyhnutným množstvom. Cesto musí byť veľmi tenké, takže pri vaľkaní je treba dávať pozor na to, aby sa nepretrhlo. Cez dobre vyvaľkané cesto, by sme mali vidieť aj písmenká v novinách. Po vyvaľkaní posypeme cesto pomletými orechmi zmiešanými s kryštálovým cukrom. Na posypanie budeme potrebovať približne ¼ z misky s cukrom a orechmi. Na ne potom pridáme 250g postrúhaných jabĺk, ktoré rovnomerne posypeme po ceste. Jablká posypeme ½ balíčka škoricového cukru a navrch ešte pridáme ďalšiu ¼ misky pomletých orechov s cukrom.
Nakoniec cesto opatrne zrolujeme a konce spojíme, aby nám plnka nevyšla von. Štrúdľu prenesieme na olejom vymastený plech a aj zvrchu ju jemne potrieme olejom, aby sa leskla. Pre krajšiu farbu ju môžeme ešte potrieť vajíčkom. Dáme piecť do vopred vyhriatej rúry na 30minút pri 180 stupňoch. Pred podávaním posypeme práškovým cukrom.



You Might Also Like

0 komentárov