Tekvicové rizoto

22:47

Vždy som chcela vyskúšať pravé „polotekuté“ talianske rizoto a keď som v obchode objavila ryžu arborio, bolo rozhodnuté. A keďže som mala chuť trochu experimentovať, nezostala som len pri klasickej verzii a ozvláštnila som ho tekvicou. Pri varení to chce veľa času a miešania, ale to k rizotu patrí. 


Ingrediencie:

300 g maslovej tekvice
160 g ryže (najideálnejšie arborio)
20 g masla
20 g parmezánu
8 dcl zeleninového vývaru
1 cibuľa
2 polievkové lyžice olivového oleja
soľ


Postup:

Ako prvé nakrájame tekvicu na malé kocky a cibuľu pokrájame nadrobno. V hrnci na lyžici olivového  oleja opečieme polovicu nakrájanej cibule a polovicu nakrájanej tekvice. Po pár minútach podlejeme 2 dcl zeleninového vývaru a necháme dusiť 20 minút, aby sa tekvica úplne uvarila. Medzitým v druhom hrnci na lyžici olivového oleja opražíme druhú polovicu cibule a tekvice.  Po niekoľkých minútach pridáme ryžu a pár minút pražíme znova. Teraz pridáme 6 dcl zeleninového vývaru a varíme 10 minút pod pokrievkou. Keď sa v prvom hrnci uvarila tekvica, buď vidličkou alebo mixérom z nej spravíme jemnú kašu. Tú pridáme k ryži, a varíme ďalších 7 – 8 minút pod pokrievkou. Nakoniec pridáme maslo, nastrúhaný parmezán, premiešame a pár minút necháme odstáť.  Pri podávaní môžeme dozdobiť syrom a bazalkou. 



You Might Also Like

0 komentárov